Poți comanda telefonic L-V între orele 08:00-16:00

Mii de produse la cele mai bune prețuri

Posibilitate de retur în 14 zile

Call Center: 0371237476

Aer sau azot in anvelope?

blog-aer-sau-azot-in-anvelope


Opiniile sunt împărţite în rândul şoferilor, dar şi în rândul specialiştilor. Unii susţin că umflarea cu azot ajută la menţinerea unei presiuni constante pentru mai mult timp în anvelope şi îi ajută să economisească combustibil.

Aerul comprimat, metoda tradiţională pentru umflarea anvelopelor, conţine oxigen (21%) şi azot (78%). Cauciucul anvelopei este ca o membrană, prin care oxigenul trece către exterior de trei ori mai repede decât azotul. Ca rezultat, scurgerea treptată a oxigenului prin pereţii cauciucului conduce la dezumflare; aceasta la rândul ei, conduce la o creştere a uzurii benzii de rulare, scade siguranţa şi confortul şi creşte consumul. În plus, aerul comprimat are un grad înalt de umezeală, care poate accelera ritmul de coroziune al anvelopei.

Compresoare

Azotul este folosit în anvelope pentru a evita pierderile prin pereţii anvelopei, care rezultă în dezumflare. Motivul pentru care este folosit azotul îl reprezintă faptul că este uşor de produs, nu arde, nu are miros şi este în procent mare în componentă aerului atmosferic.

Diferenţa dintre presiunea din anvelopa şi presiunea atmosferică face ca oxigenul să treacă de la interior la exterior prin anvelopă. Dacă am putea creea aceeaşi concentraţie de oxigen afară şi înăuntrul anvelopei (presiune parţială egală), oxigenul nu ar mai fi forţat să se infiltreze prin peretele anvelopei.

Umflarea corectă este deosebit de importantă când luăm în considerare durata de viaţă a anvelopei şi performanţa acesteia. Nu este întotdeauna posibil să te uiţi la o anvelopă şi să detectezi dezumflarea. Totuşi, dezumflarea poate cauza probleme legate de anvelopă. Aşa cum presiunea determină capacitatea de încărcare a anvelopei, dezumflarea rezultă într-o anvelopă supraîncărcată. O umflare insuficientă duce la creşterea consumului de combustibil, manevrare greoaie şi creşterea forţelor mecanice din cauciuc, care se supraîncălzeşte şi poate exploda.

Stickere Auto

Avantajele umflării anvelopelor cu azot sunt următoarele:

- stabilitatea presiunii timp îndelungat, etanşeitate şi manipulare mai bună;

- reducerea consumului de combustibil;

- durata de viaţă mai lungă a anvelopei;

- creşterea siguranţei în exploatare;

- eliminarea oxidării în interiorul anvelopei;

- eliminarea alarmelor false ale senzorilor de presiune din anvelope;

- emisii scăzute de CO2.

Protectii Portbagaj

Utilizarea azotului pentru presurizarea anvelopelor este o practică frecvenţa în statele occidentale, în SUA, Japonia şi în alte zone dezvoltate.

Oxigenul din aerul atmosferic pompat în anvelope trece treptat prin structura acesteia, cauzând şi o oarecare oxidare a structurii metalice a anvelopei. De asemenea, umezeala din aerul atmosferic cu care e umflată anvelopa are acelaşi efect de uzură. Studiile arată că umflarea cu azot elimina practic acest neajuns.

Peste 70% dintre şoferi rulează cu anvelope care au presiunea sub cea optimă, tocmai din cauza scăpărilor de oxigen. Umflarea cu azot permite păstrarea mai mult timp a unei presiuni optime sau lejer mai crescute, ce are ca efect scăderea consumului de carburant.

Asteptam parerile voastre referitoare la acest subiect in sectiunea de comment-uri de mai jos.