Poți comanda telefonic L-V între orele 08:00-16:00

Mii de produse la cele mai bune prețuri

Posibilitate de retur în 14 zile

Call Center: 0371237476

Istoria automobilului

new-car

Maşina, la început o inovaţie în domeniul transportului, apoi un lux în rândul populaţiei, dar acum o necesitate în viaţa noastră. Dar ce sunt maşinile şi de ce există?

Automobilul apare o dată cu apariţia motorului cu aburi în 1769. În 1806 apar automobilele cu motor cu ardere internă, iar în jurul anului 1900 apar automobilele electrice.

Primul vehicul acționat de abur poate fi considerat cel realizat în jurul anului 1672 de către călugărul iezuit flamand Ferdinand Verbiest Acesta era un fel de jucărie pentru împăratul Chinei, deci incapabilă să transporte pasageri. Însă inginerul german Karl Benz poate fi numit inventatorul automobilului modern, obținând un patent în 1886. Un patent similar obține și americanul George B. Selden în 1879 și încă unul în 1895 pentru diverse îmbunătățiri aduse automobilului său.

De atunci până acum maşinile au evoluat în diferite moduri, de la inovaţii aduse motorului printre care se numără magnetoul de joasă tensiune, carburatorul cu flotor şi frână cu disc, la inovaţii În domeniul designului caroseriei şi interiorului maşinii, lucru datorat lui Henry Ford. Acesta a contribuit foarte mult la dezvoltarea automobilului nu doar din punctul de vedere al designului ci şi din punct de vedere a producţiei de automobile, el punând bazele producţiei de serie lucru care a schimbat total modul în care erau produse maşinile.

După cel de-al doilea război mondial piaţa de automobile a explodat atât în Europa cât şi în SUA şi Japonia. Companiile au început să dezvolte viteza şi puterea automobilelor, acest lucru ducând la producerea lui Maseratti Bora, cea mai rapidă maşină de serie a anilor ’70, aceasta atingând viteza maximă de 285 km/h. În acest punct al istoriei s-a dat startul competiţiei între companii, ele concurând în fiecare an la titlul pentru producerea celei mai rapide, puternice şi fiabile maşini. În anii ’70 Maseratti Bora atingea 285km/h, anul trecut Koenigsegg Agera RS a stabilit recordul de viteză de 457 km/h. Sunt curios ce ne rezervă anul acesta.

Cu toate astea viteza şi puterea nu sunt totul, maşinile viitorului trebuie să răspundă unor cerințe ca: spații tot mai mici de parcare și de deplasare, utilizarea energiei regenerabile, preț redus de fabricație, poluare redusă etc.

Sursa: 4tuning.ro