Poți comanda telefonic L-V între orele 08:00-16:00

Mii de produse la cele mai bune prețuri

Posibilitate de retur în 14 zile

Call Center: 0371237476

Despre Clasificarea Autovehiculelor

Pentru că mulți dintre cei care ne vizitează website-ul nu sunt siguri din ce clasă fac parte mașinile pe care le conduc, vom explica aici cum se clasifică aceste autovehicule. Ce trebuie să țineți minte în legatura cu încadrarea mașinilor într-o clasă anume este lungimea mașinii. Întradevăr, și ampatamentul este important însa nu o să complicăm prea mult lucrurile și vom merge doar pe prima variantă.

Mai jos veti gasi o clasificare oficială a UE, intercalată cu alte clasificări internaționale, pentru ca în final să existe și o separare logică, dar să țină cont și de exprimarea din presa auto. Lista prezentată aici este cea disponibilă oficial și este pur informativă.

Segmentul A sau Clasa Mini

Lungime aproximativa: 3600 mm;

Cota de piata in Europa: aprox. 10%;

Exemple de modele actuale: Renault Twingo, Volkswagen Up, Skoda CitiGo, SEAT Mii, Hyundai i10, Fiat Panda, Fiat 500, Smart ForTwo, Toyota Aygo, Citroen C1, Peugeot 107;

Segmentul B sau Clasa Mica (numita si supermini sau subcompacta)

Lungime aproximativa: 4000 mm;

Cota de piata in Europa: aprox. 22%;

Exemple de modele actuale: Volkswagen Polo, SEAT Ibiza, Renault Clio, Opel Corsa, Peugeot 207, Hyundai i20, Kia Rio, Dacia Sandero, Citroen C3;

Segmentul C sau Clasa Compacta (Clasa Medie dupa clasificarea UE)

Lungime aproximativa: 4300 mm;

Cota de piata in Europa: aprox. 22%;

Exemple de modele actuale: SEAT Leon, Fiat Bravo, Opel Astra, Ford Focus, Honda Civic, Skoda Octavia, Mercedes A-Klasse, Audi A3, BMW Seria 1, Volvo V40 (ultimele patru sunt compacte premium);

Segmentul D sau Clasa Medie (Clasa Mare dupa clasificarea UE)

Lungime aproximativa: 4700 mm;

Cota de piata in Europa: aprox. 11%;

Exemple de modele actuale: Ford Mondeo, Volkswagen Passat, Toyota Avensis, Mazda 6, Renault Laguna, Peugeot 508, Opel Insignia, BMW Seria 3, Lexus IS, Audi A4, Mercedes C-Klasse (ultimele patru sunt premium);

Segmentul E sau Clasa Mare (Clasa Executive dupa clasificarea UE; numita si Clasa Medie Premium)

Lungime aproximativa: 4900 mm;

Cota de piata in Europa: nu am gasit date;

Exemple de modele actuale: Mercedes E-Klasse, BMW Seria 5, Volvo S80, Audi A6, Jaguar XF, Mercedes CLS, Audi A7, Volkswagen Passat CC, Lancia Thema, Renault Latitude;

Segmentul F sau Clasa de Lux (Clasa Mare Premium)

Lungime aproximativa: 5100 mm;

Cota de piata in Europa: 0.2%;

Exemple de modele actuale: Audi A8, Mercedes S-Klasse, BMW Seria 7, Lexus LS, Porsche Panamera, Volkswagen Phaeton, Jaguar XJ;

Segmentul J sau clasa SUV (include si off-roadere)

Cota de piata in Europa: nu am gasit un total, dar este a treia cea mai populara clasa, dupa cea Mica si Compacta;

Exemple de modele actuale: Opel Mokka, Nissan Juke, Peugeot 2008, Mini Countryman (SUV-uri de clasa mica); Volkswagen Tiguan, Kia Sportage, Nissan Quasqai, Hyundai ix35 (SUV-uri compacte); BMW X5, Porsche Cayenne, Volkswagen Touareg, Audi Q7, Hyundai Santa Fe (SUV-uri mari); Mitsubishi Pajero, Mercedes G-Klasse, Land Rover Defender, Toyota Land Cruiser (off-roadere);

Segmentul M sau clasa MPV (multi purpose vehicle)

Cota de piata in Europa: a patra cea mai populara clasa, dupa B, C si J;

Exemple de modele actuale: Ford B-Max, Citroen C3 Picasso, Fiat 500L, Akoda Roomster (MPV-uri de clasa mica); Volkswagen Touran, Renault Scenic, Ford C-Max, SEAT Altea (MPV-uri compacte); Volkswagen Sharan, SEAT Alhambra, Ford Galaxy dar si modele ca Volkswagen Transporter sau Mercedes V-Klasse (MPV-uri de clasa mare);

Segmentul S sau clasa sport (include tot ce inseamna masina sportiva)

Cota de piata in Europa: nu avem date

Exemple de modele actuale: Volkswagen Scirocco, Mazda MX5, Peugeot RCZ (de la producatori de volum); Audi TT, Mercedes SLK, BMW Z4, Porsche Cayman (de la producatori premium); Porsche 911, Ferrari 458 Italia, Bentley Continental GT, Lamborghini Huracan (masini super sport, de la producatori de supercaruri sau masini ultra luxoase);

In acest ultim caz, clasificarile sunt foarte multe si greu de facut, pentru ca se considera a fi masini sport cele care sunt cabrio, coupe, grand tourer, roadster si supercarurile.